суботу, 27 травня 2017 р.

Повернення до навчання

На протязі року з минулої публікації практично не було зовсім вільного часу, який можна було б використати для викладення нових уроків на цей блог, проте час минув не зовсім даремно. За цей період я змінив основне місце роботи, набрався практичного досвіду розробки клієнт-серверних програм, в роботі повністю перейшов на використання ОС Linux Mint, освоїв основи програмування мовою Java та ще багато чого.
І ось, нарешті, зміг виділити трохи часу на приведення в порядок блогу.
Поки що лише додав можливість перекладати матеріал на будь-яку доступну мову за допомогою вбудованого перекладача, лічильник відвідувань в нижню панель  блогу, а також виніс публікації уроків окремими сторінками, виділеними в блок бокової панелі.
Також вже є опрацьовано багато матеріалу, частково взятого з попередньої версії сайту, частково написаного заново. Також до уроків буде додаватись відеоматеріал, який наочно демонструє те, про що описано в уроці (вже зроблено скрінкасти, залишилось лише доробити монтаж).
Можливо, вже за день-два буде опубліковано перший урок, в якому я покажу, як правильно встановити останню версію Lazarus/FPC для ОС Windows та Linux, а також розгляну основні складові середовища розробки та анатомію проекту.
Залишайтесь і програмуйте граючи!

понеділок, 13 червня 2016 р.

Вчимося програмувати!

Вітаю Вас у своєму блогові, присвяченому вивченню програмування!

Якщо Ви читаєте цей текст, то:

  • Вас цікавить програмування?
  • Вам подобаються комп'ютерні ігри?
  • Ви хотіли б навчитися створювати власні комп'ютерні ігри (і не лише для комп'ютерів)?
  • Ви не знаєте, з чого почати?

Якщо хоча б на два питання Ви відповіли "так", то мій блог Вам в цьому допоможе.
Мої уроки відрізняються від інших тим, що весь матеріал я буду викладати орієнтуючись на розробку ігор. Для навчання будемо використовувати мову програмування Object Pascal. Інструменти, які нам будуть необхідні - це компілятор Free Pascal Compiler та інтегроване середовище розробки Lazarus або CodeTyphoon IDE.
Напевно, Вас цікавить питання, чому саме я вирішив побудувати свої уроки орієнтовно розробки ігор? Відповідь проста - так набагато цікавіше і легше вивчити основи. Комп'ютерна гра - це теж програма, при розробці якої потрібно проходити усі етапи, від обдумування ідеї  та алгоритму до тестування та випуску готового релізу. На мою думку, сам процес розробки гри не менш цікавий, ніж грати у вже готову гру, а можливо, навіть і цікавіший. Граючи чужі ігри, ми змушені підпорядковуватись чужим правилам, створюючи власну гру - правила задаємо ми самі, і вже інші будуть змушені підпорядковуватись нашим правилам.
Мої уроки не претендують на повноту розкриття матеріалу, я спробую пояснити лише основи, тому варто буде користуватись додатковими матеріалами, про що я буду зазначати у відповідних місцях з посиланням на рекомендовані джерела.
Вже зовсім скоро ми почнемо, і найперше, що нам доведеться зробити - познайомитись з інструментами, якими будемо користуватись. Це і буде темою першого уроку.